Holdtræning

Alle hold hos MorsKrop er genoptræning med omtanke. Hvad enten du er gravid, nybagt mor eller mor på 30. år. 
 
Genoptræning med omtanke består i, at du som udgangspunkt ikke træner hårdere end hvad dit "svageste led" kan være med til. Dit "svageste led" kan f.eks. være svaghed i bækkenbunden, tendens til tyngdefornemmelse, bækken- /rygsmerter, nakke- og skuldersmerter, hovedpine, delte mavemuskler mm.
 
Når du er eller har været gravid i knap 9 måneder, sker der noget med kroppen. Det ved du med sikkerhed! Men hvad de færreste ved er, at kroppen tager rigtig lang tid om at "komme sig" efter en graviditet og en fødsel. 
 
Vi ved at muskler heler hurtigt nærmere ca. 4-6 uger. Ledbånd/ligamenter tager mellem 4-6 måneder om at ophele. Men vigtigst af alt, tager bindevæv mellem 6-12 måneder om at ophele! Faktisk nogle gange op til 2 år! Det sidste er interessant, fordi bindevævet i kroppen kommer under en meget stor fysisk og hormonel påvirkning under både graviditeten men også efter. Specielt når du ammer. 
Mange er ikke klar over dette og derfor bør enhver nybagt mor få genoptræning og ikke "bare" almindelig traditionel træning af sin mor-krop. Går man for hurtigt i gang for hurtigt frem er det så at sige, ris til egen r**! 
 
Træningen hos MorsKrop består helt grundlæggende af genoptræning af din core/kerne (bækkenbunden, mellemgulvet, den dybeste mavemuskel og de små stabiliserende muskler i ryggen) også kaldet stabilitetstræning. Når du har fået styr på din basale aktivering af kernen og brugen af din vejrtrækning, kan denne kobles på styrke- og kredsløbstræningen hvor vi bl.a. bruger elastikker, vægte og vores egen kropsvægt til at få sved på panden. Vi går meget op i at lære dig at mærke efter og ikke presse dig selv hårdere end ja, hvad dit "svageste led" kan være med til. 
 
Klik på ét af holdtyperne herunder.

FIT til fødsel

FIT til fødsel

Indendørs træning til gravide

Gravid træning i Odense og Svendborg. Fysisk og mental forberedelse til din fødsel. En kombinationstræning med fokus på, at få sved på panden og få styrket din krop, så den er klar til at bringe et barn til verden.

Læs mere om FIT til fødsel
FIT efter fødsel

FIT efter fødsel

Efterfødselstræning med omtanke

Indendørs efterfødselstræning - til dig der gerne vil give din krop et kærlig skub i den rigtige retning, med fokus på mave, ryg, baller, bækkenbund og sved på panden:) 

Læs mere om FIT efter fødsel
BarnevognsCross

BarnevognsCross

Udendørs efterfødselstræning

Savner du overskud og en stærkere krop, der kan yde mere, når kravene til dig som mor nu er øget?  Så få kyndig fysioterapeutisk efterfødselsgenoptræning, der har fokus på de områder, som trænger til et kærligt skub i den rigtige retning.

Læs mere om BarnevognsCross
FIT til hverdagen

FIT til hverdagen

Indendørs genoptræning med omtanke

For dig der er startet på arbejde igen og gerne vil være FIT til din hverdag! - Indendørs genoptræning med omtanke

Læs mere om FIT til hverdagen
KvindeCross

KvindeCross

Sjov udendørs træning i Odense C

En super fed udendørs træning, hvor du får en kombination af puls og styrketræning i form af let løb, cirkeltræning/crossfitøvelser mm. Alt sammen med en portion frisk luft sammen med en masse andre skønne kvinder! 

Læs mere om KvindeCross

Sprød bækkenbund og stærk mor-krop!

12 ugers online genoptræningsprogram til dig, der vil have fladere mave, tørre trusser og vil være fri for smerter, der forhindrer dig i alt fra løbeture til at bære dit barn eller sex med din partner.

Er det her dig?

ReFIT online

Få gratis “Mine 5 bedste tricks til en velfungerende bækkenbund”

Du bliver samtidig skrevet op til mit nyhedsbrev.
Bare rolig! Ingen spam.
Kun underholdende nyhedsbreve fyldt med tips og gode råd til dig og din krop, hvad enten du er gravid eller har født for mange år siden:)