Blog

Styrketræning og crossfitøvelser til den gravide sportsudøver

22-mar-2018 af Kate Gallagher Hansen | 0 kommentar(er)

Må du lave styrkeøvelser som gravid? Ja, men du skal tage nogle forbehold inden du går i gang med dine øvelser. Jeg deler mine fif i dette indlæg.

Styrketræning og crossfitøvelser til den gravide sportsudøver
Læs indlægget

Nedsynkning af det kære underliv

14-dec-2017 af Kate Gallagher Hansen | 0 kommentar(er)

Kan mit underliv synke ned? Ja, det kan det. Bare rolig, der er hjælp at hente i dette indlæg.

Nedsynkning af det kære underliv
Læs indlægget

Graviditet og søvn

01-dec-2017 af Kate Gallagher Hansen | 0 kommentar(er)
Læs indlægget

Bør du løbe under og efter graviditet?

14-nov-2017 af Kate Gallagher Hansen | 0 kommentar(er)

Du løber eller vil rigtig gerne i gang med at løbe, men bør du? Er din krop gearet til det? 

Bør du løbe under og efter graviditet?
Læs indlægget

Delte mavemuskler / rectus diastase

17-okt-2017 af Kate Gallagher Hansen | 0 kommentar(er)

Her får du en gennemgang af hvorfor delte mavemuskler opstår og hvad du kan gøre for at undgå at det bliver værre samt bedre tilstanden, både under graviditeten men også efter. 

Delte mavemuskler / rectus diastase
Læs indlægget

Knibeøvelser på den moderne måde

17-okt-2017 af Kate Gallagher Hansen | 0 kommentar(er)

Hvorfor knibeøvelser? Skal vi virkelig knibe så meget, som vi får af vide? Og virker disse knibeøvelser egentlig efter hensigten?

Se med i videoen i dette blogindlæg! Lær hvordan du gør dit knib meget mere funktionelt, så det mærkes i din hverdag - hvilket jo er det der batter!

Knibeøvelser på den moderne måde
Læs indlægget

Perineummassage - Forbered dig til fødslen/behandling af arvæv

17-okt-2017 af Kate Gallagher Hansen | 0 kommentar(er)

Forbered dit underliv til den forestående fødsel, men brug også denne teknik til at behandle dit arvæv hvis du er blevet syet efter en bristning. 

Se videoguiden i dette blogindlæg og hjælp dig selv godt på vej.

Perineummassage - Forbered dig til fødslen/behandling af arvæv
Læs indlægget

God løfteteknik der er god for både dig og baby!

12-okt-2017 af Kate Gallagher Hansen | 0 kommentar(er)

Det er essentielt at noget du gør mange gange i løbet af din dag, er hensigtsmæssig for din krop.

Se her hvordan du kan ændre en simpel bevægelse fra at være belastende for din krop til at være styrkende og gratis træning:) 

Jeg snakker også om at dit barn er født med delte mavemuskler og hvad du kan gøre hvor at skåne babys mave. 

God løfteteknik der er god for både dig og baby!
Læs indlægget

5 tips til dig der har fået kejsersnit eller skal have det...

12-dec-2016 af Kate Gallagher Hansen | 0 kommentar(er)

Ja, det lyder måske simpelt, men træk vejret! Ikke bare som du hele tiden gør, men træk vejret dybt! Helt instinktivt, vil du lade være med at tage en dyb vejrtrækning, fordi det ikke er rart. Dette vil give dig endnu flere spændnger i din øvre brystkasse og mellem skuldrebladene og det vil du gerne være foruden. Så ved at trække vejret godt ned i maven, så får du mobiliseret/bevægelse i både dine tarme, muskler og underliv efter kejsersnittet, hvilket vil bidrage til ophelingen. 

5 tips til dig der har fået kejsersnit eller skal have det...
Læs indlægget

Sprød bækkenbund og stærk mor-krop!

12 ugers online genoptræningsprogram til dig, der vil have fladere mave, tørre trusser og vil være fri for smerter, der forhindrer dig i alt fra løbeture til at bære dit barn eller sex med din partner.

Er det her dig?

ReFIT online

Få gratis “Mine 5 bedste tricks til en velfungerende bækkenbund”

Du bliver samtidig skrevet op til mit nyhedsbrev.
Bare rolig! Ingen spam.
Kun underholdende nyhedsbreve fyldt med tips og gode råd til dig og din krop, hvad enten du er gravid eller har født for mange år siden:)