Værd at vide, når du træner hos MorsKrop

26-maj-2021 af Maj Bukhave | 0 kommentar(er)

FAQ om amning, bleer, mundbind, parkering....

Som mødre og planlæggere er det rart at have styr på detaljerne, inden man skal afsted første gang.

Hvis du ovenikøbet er nybagt mor, og skal have en baby med til et bestemt tidspunkt, er det en fordel at vide, hvad du kan gøre i de forskellige situationer, der vil opstå, og hvad du skal huske at medbringe.

Vi har derfor lavet denne FAQ - mangler der noget, så kontakt os endelig.

 

Jeg er nervøs for at komme afsted til den første efterfødselstræning. Er der noget, jeg skal vide?

Den første gang skiller sig altid lidt ud, da du og dit barn nok er spændt på, hvad der skal ske, og hvordan det hele kommer til at gå. Derfor oplever vi også tit, at der er mere uro ved den første træning. Det tager vi i stiv arm, men bliver det for meget for dit barn, så tøv ikke med at lige give det en pause uden for træningssalen. Der er mange nye lyde, både fra underviseren, lidt musik og andre babyer.

Vi slutter altid holdet af med liggende afspænding, og her skal der helst være ro:) Man lister bare ud og venter med at komme ind til indtil afspændingen er slut, hvis barnet ikke lige er med på en gang afspænding;-)

 

Hvor kan jeg stille barnevognen?

Der er plads foran indgangen til klinikken.

 

Hvad gør jeg, hvis baby skal sove?

Alle babyer er forskellige og det er forskelligt, hvor de foretrækker at sove. Er de små kan de fleste godt sove i deres lift, som du gerne må have med ind i salen. Du kan sætte barnevognen lige foran indgangen til klinikken og tage en babyalarm med ind til træning.

 

Hvad gør jeg, hvis baby skal være vågen?

Hvis baby er vågen, kan du stille barnevognen udenfor og tage liften/autostolen med ind i træningssalen. Der er aktivitetsstativ, og mange babyer er godt underholdt ved at se på mor, der træner samt at kigge på de andre babyer.

Nogle gange bruger vi også baby som træningsredskab i øvelserne, hvis de har lyst til det.

 

Hvad gør jeg, hvis baby skal skiftes under træningen?

Så går du bare ud og skifter. Vi har pusleområde flere steder, og det forstyrrer ikke de andres træning. 

 

Hvad med parkering eller offentlig transport?

Vi har masser af gratis parkeringspladser helt tæt på klinikken, så det er intet problem.

Bus 22 stopper ca. 100 meter fra klinikken. Find din rejse på rejseplanen.

 

Hvad nu hvis jeg ikke er i god nok fysisk form og alle de andre bare er “super moms”?

Du er helt ikke den eneste med de tanker. Der er plads til mødre på alle niveauer, og vi forventer som udgangspunkt ikke, at du er i god fysisk form, når du starter. Det er jo netop derfor, du kommer. Vi tager udgangspunkt i de kursister, der er med, og vi viser altid forskellige niveauer af den samme øvelse. Er du derimod vant til at træne meget, så kan det være at det, at komme ud blandt andre gravide eller mødre, kan give dig noget andet. Vi gør dog hvad vi kan for at udfordre dig med tungere vægte mm., så du stadig føler at du får noget ud af træningen.

 

Hvad gør jeg hvis jeg skal amme, eller baby skriger?

Hvis baby har brug for at blive ammet eller få en flaske midt under træningen, så gør du bare det, det er der ingen som ser skævt til. Alle har været eller er i samme situation. 

Der er mulighed for at pusle, amme og varme en flaske. Der må gerne ammes og gives flaske inde i træningssalen, men der må ikke gives “rigtig” mad. Dette gøres ude i lounge-området. Her er der også en sofa, hvor man kan amme i stilhed, hvis du og barnet har brug for ro. Vi har også højstole, hvis I har brug for det. 

 

Kan jeg have en babysitter med?

Du er velkommen til at medbringe en babysitter, der kan tage sig af baby, mens du træner eller får behandling. Der er god plads i loungen, hvor man også kan få en kop kaffe eller et glas vand.

 

Hvad hvis jeg har et afbud til en holdtræning?

Det er helt naturligt, at du bliver forhindret en af træningsgangene.

Du melder afbud ved at skrive en mail til din underviser (find mailadresse i din påmindelsesmail). Du må gerne hoppe med på et af de andre hold som erstatning, men inden for samme træningsperiode. Vil du gerne deltage på et andet hold, så husk at sende en e-mail samme morgen, som den dag du gerne vil deltage.

Har du afbud fx. pga. en ferie, må du gerne være med online, bare giv din underviser besked på e-mail.

 

Skal jeg have mundbind på?

Du skal bære mundbind, når du færdes rundt i klinikken, men f.eks. ikke når du sidder ned i loungen eller i behandlingsrummet. Ej heller når du er på din egen måtte til træningen. Mundbindet skal bæres når du ligger på ryggen ved behandling. 

 

Hvordan forholder I jer til Covid-19?

Vi forholder os til de gældende retningslinjer ift COVID-19 med 2 meters afstand mellem deltagere ved fysisk aktivitet, god udluftning i træningslokalet (vi har et effektivt ventilationssystem, der ikke cirkulerer luften, men “suger” luften opad), afspritning af træningsredskaber samt opstilling af sprit, så du kan afspritte hænder, når du kommer til klinikken, og inden du går igen. Holdet stopper 5 min før tid, så der er tid til at spritte redskaber og måtter af. 

Der er ikke krav om coronapas. (Kun til vores Fun FIT Dance aftenhold)

Derudover forventer vi selvfølgelig, at du bliver hjemme, hvis du mærker tegn på sygdom.

Se desuden afsnittet om mundbind ovenover.

 

Kan jeg være med til træning hjemmefra?

Morskrop er en sundhedsfaglig klinik, og derfor må vi gerne køre vores hold med fysisk fremmøde, og der vil være taget de nødvendige forholdsregler, så du kan være tryg og vi passer godt på hinanden. Hvis du ønsker at blive hjemme og træne i holdets træningstid, tilbyder vi, at du kan følge med live via mediet Whereby. 

Vi anbefaler helt sikkert, at du møder op fysisk for at få det fulde udbytte. Vi vil også have primært fokus på dem, der møder op fysisk, men vil selvfølgelig også guide og følge op på dig, der er med hjemmefra. Hvis du er med hjemmefra vil du skulle bruge følgende redskaber i løbet af forløbet:

"Stepbænk": Puf, skammel, sofa, stol, bobles el. andet. 

"Håndvægte": Et par flasker vand, vinflasker, fyldte halvanden liters flasker, dåser, et par stykker brænde, et par bøger el. andet.  

"Træningselastik": Et sæt nylonstrømpebukser, cykelslange el. andet. 

"Tungere vægt": Baby, rygsæk fyldt med tykke/tunge bøger (evt. "bundet" ind i et tæppe, så de ikke rusher rundt)

Herudover bruger vi altid en træningsmåtte.


 

Er der noget, man skal medbringe?

Husk et håndklæde, vi har træningsmåtter men du må gerne medbringe din egen, en flaske vand og en bid mad til dig selv efter træningen. Derudover alt det sædvanlige til baby ☺

 

Kommentar(er)

Ingen kommentarer tilføjet endnu, brug formularen herunder og vær den første.

Tilføj kommentar

12 ugers online træningsprogram

- få sprød bækkenbund og stærk mor-krop!

12 ugers online genoptræningsprogram til dig, der vil have fladere mave, tørre trusser og vil være fri for smerter, der forhindrer dig i alt fra løbeture til at bære dit barn eller sex med din partner.

Er det her dig?

ReFIT online

Få gratis “Mine 5 bedste tricks til en velfungerende bækkenbund”

Du bliver samtidig skrevet op til mit nyhedsbrev.
Bare rolig! Ingen spam.
Kun underholdende nyhedsbreve fyldt med tips og gode råd til dig og din krop, hvad enten du er gravid eller har født for mange år siden:)