Sådan hjælper du din bækkenbund og deltemavemuskler med gode toiletvaner

07-dec-2018 af Kate Gallagher Hansen | 0 kommentar(er)

Dette gør dine toiletbesøg ved din bækkenbund og delte mavemuskler!

Som en lille efterfølger til sidste blogindlæg, får du her en mere indgående beskrivelse af, hvad squat-positionen også kan gøre godt for..

For ja, vi kan ikke komme uden om emnet....dine toiletvaner!

Dine toiletvaner spiller en kæmpe indflydelse på både hvordan din bækkenbund og bindevævet mellem dine mavemuskler har det, men også hvor hurtigt de kan genoptrænes. 

Hvis du sidder og tænker over, hvordan det nu lige er med de deltage mavemuskler, har jeg lavet et tidligere blogindlæg om det

Sidder du ligesom resten af den vestlige verdens befolkning på et "almindeligt" toilet med hofterne bøjet i 90 grader? 

 

Hvis ja, så er der big news på vej!

For det er IKKE sundt for hverken din bækkenbund, tarme eller dit bindevæv(mellem dine mavemuskler) at sidde som vi gør, når nr. 2 skal ud af vagten ;) 
- Ej heller nr. 1 for den sags skyld!

Jeg har tegnet en fin - synes jeg selv - illustration på min iPad. Den viser, hvad der sker, når man sidder "normalt" på toilettet. Den viser også, hvad der så sker, hvis du squatter - hvilket du gør, ved at sætte dine fødder op på en skammel.  

Så hvad er det egentlig der sker?

Når rectum bliver afklemt, bruger du kræfter på at presse. 
Det gør du ved at øge dit bugtryk. Det øget tryk sætter unødvendigt stress ned mod en, i forvejen svækket bækkenbund og bindevæv. 

For alle jer med bækkenbundsproblemer, delte mavemuskler og/eller ryg/bækkensmerter:

DET ER IKKE(!) GODT AT ØGE DIT BUGTRYK!

 

8 andre gode råd til at UNDGÅ at belaste din bækkenbund og sænke helingen af delte mavemuskler

Bare rolig, det er små ting, du gør i forvejen - bare med små justeringer.

Det svarer lidt til, at du beslutter dig for at drikke nok vand for at få mere energi og pænere hud(bare et eksempel). Men i stedet for at drikke 2 liter vand dagligt, drikker du 10 liter én dag og så ikke noget særligt de næste dage. Hvis du gjorde det, ville du formentlig få det dårligt og ikke opleve resultater. 
Men hvis du 5 ud af 7 dage drak nok vand, ville du få resultater. 

Det samme gør sig gældende for de tips og tricks, som mine deltagere på ReFIT Online får. 

Små ændringer hver dag, gør en kæmpe forskel på den lange bane.

Og lige her til sidst, skal du selvfølgelig...

Have en skøn dag! 

Og vil du gerne kende til de andre 8 råd? 

Så kan du få adgang til dem lige her

 

 

Kommentar(er)

Ingen kommentarer tilføjet endnu, brug formularen herunder og vær den første.

Tilføj kommentar

Sprød bækkenbund og stærk mor-krop!

12 ugers online genoptræningsprogram til dig, der vil have fladere mave, tørre trusser og vil være fri for smerter, der forhindrer dig i alt fra løbeture til at bære dit barn eller sex med din partner.

Er det her dig?

ReFIT online

Få gratis “Mine 5 bedste tricks til en velfungerende bækkenbund”

Du bliver samtidig skrevet op til mit nyhedsbrev.
Bare rolig! Ingen spam.
Kun underholdende nyhedsbreve fyldt med tips og gode råd til dig og din krop, hvad enten du er gravid eller har født for mange år siden:)