Mød Thea og læs hendes oplevelse med inkontinens.

27-mar-2021 af Kate Gallagher Lindeskov | 0 kommentar(er)

Thea deler ud af sin egen historie med at opleve inkoninens efter sin første fødsel og hvordan hun er kommet "efter det" under graviditeten med sit 2. barn. 

 

Er jeg virkeligt sådan én...?

Efter jeg fødte mit første barn Lucas i 2017, havde jeg en del uheld i ugerne efter, hvilket jeg heldigvis fik nogenlunde styr på ret hurtigt! 

Men i knap to år bagefter led jeg af trang-inkontinens (eller urge-inkontinens), hvor jeg næsten ikke kunne holde mig, når jeg tænkte på, at nu skulle jeg på toilet!! 

Læs mere om inkontinens her!

En gang havde jeg et uheld fordi jeg løb om kap med min mand og barn i haven. 
Jeg blev virkelig ked af det fordi jeg følte, jeg ikke kunne være den mor, jeg gerne ville være.

Min første tanke var...
Er jeg virkeligt sådan én, der ikke kan holde på vandet...?

Det havde jeg svært ved at identificere mig med 
- at være “sådan en.
 

Er det bare det der følger med?

Som kommende mor er man forberedt på, at kroppen ikke kommer til at se ud som den gjorde før.

Man accepterer løst maveskind, strækmærker og kedelige bryster, men desværre kommer man nok også til at acceptere dysfunktioner og smerter på lige fod med udseende - for nu er man jo mor, så det følger vel med....?!

Heldigvis lærte jeg at det ikke var meningen og at jeg ikke bare skulle acceptere det, men sagtens kunne gøre noget ved det!

 

Overvejede aldrig lægen

Hvis ikke det var fordi jeg kendte til MorsKrop, havde jeg ikke vidst hvem jeg skulle tage kontakt til, for at få hjælp.

For er det en læge, man skal gå til?

Så tror jeg at jeg ville føle, at det så var en “sygdom” jeg har fået...! Og det er det jo ikke. Det er et symptom.

 

Bedre udgangspunkt 2. gang

Faktisk har jeg slet ikke haft nogen uheld efter jeg fødte her anden gang!

Så det tyder jo på, at jeg faktisk har trænet den del af min krop endnu stærkere end før min første graviditet! Især takket være ordentlig træning og vejledning hos MorsKrop - og ikke kun med lægens ord:

“Du skal bare hjem og knibe”!

Det er aldrig for sent at gøre noget ved det  🤍

 

Udover holdene hos MorsKrop har Thea også trænet med vores genoptræningsprogram ReFIT Online, som du kan læse mere om her. 

Kommentar(er)

Ingen kommentarer tilføjet endnu, brug formularen herunder og vær den første.

Tilføj kommentar

12 ugers online træningsprogram

- få sprød bækkenbund og stærk mor-krop!

12 ugers online genoptræningsprogram til dig, der vil have fladere mave, tørre trusser og vil være fri for smerter, der forhindrer dig i alt fra løbeture til at bære dit barn eller sex med din partner.

Er det her dig?

ReFIT online

Få gratis “Mine 5 bedste tricks til en velfungerende bækkenbund”

Du bliver samtidig skrevet op til mit nyhedsbrev.
Bare rolig! Ingen spam.
Kun underholdende nyhedsbreve fyldt med tips og gode råd til dig og din krop, hvad enten du er gravid eller har født for mange år siden:)