Mød Grith - Fortsæt med den træning du elsker!

29-apr-2021 af Kate Gallagher Lindeskov | 0 kommentar(er)

De første 3 månder, var jeg meget træt.

"Jeg hedder Grith, og er gravid med mit første barn - min kærestes 3. barn.

I skrivende stund, er jeg 39+1, så tæt på termin. 

Inden jeg blev gravid, dyrkede jeg en del sport, primært beachvolley, men også tennis ved siden af. Jeg trænede ca. 4-5 gange om ugen, samt gik altid tur i min frokostpause på arbejdet.

Det var naturligt for mig, at holde fast i min sport, da jeg blev gravid. Det har altid givet mig en masse energi og glæde og specielt mit sociale behov er blevet dækket igennem min sport.  

De første 3 månder, var jeg meget træt. Men fik alligevel mig selv afsted til træning, med en viden om, at jeg ville komme hjem med et boost af energi og humør. I stedet gik jeg noget tidligt i seng end normalt 😄"

Når man møder en mur, må man finde en anden vej.

"Corona satte en stopper for min beachvolley træning i december. Men når man møder en mur, må man finde en anden vej. Så kæresten, hans børn og jeg, meldte os ind i en udendørs padelklub.

Her blev jeg hurtigt en del af klubben, og fik nogle faste at spille med.

Så det var nemt og sjovt at komme afsted - også de dage vi skulle skovle banen fri for sne, før vi kunne spille 😉 Det blev snildt til 4 gange om ugen.

Da jeg var 6-7 måneder henne, gik jeg dog ned på 2 faste aftaler om ugen (en dame kamp + en mix kamp), samt en familie dyst hver anden uge med kæresten og hans børn. Da jeg var næsten 8 måneder henne, stoppede jeg helt med at spille - med undtagelse af familiedysten, den holder vi fast i endnu 👨‍👩‍👧‍👦🎾 

Da jeg stoppede med padel, begyndte jeg at gå meget mere.

Det er som regel blevet til over 10.000 skridt om dagen. Det er forskelligt, hvor meget energi jeg har på dagen. Så venter til om morgen, med at planlægge hvor og hvor langt, jeg vil gå den pågældende dag.

De sidste dage har trætheden dog taget til, og det er mest blevet til min sædvanlige "frokost-rute" på 2,5 km.
Min jordemoder spår også, at jeg fødder i weekenden, så tænker kroppen spare energien til fødslen 😊" 

Folk har været bekymret for mit høje aktivitetsniveau

"Undervejs i min graviditet, har jeg fået kommentar om, at jeg skal passe på mig selv (underforstået ikke dyrke sport).

Det har ind imellem fået mig til at tvivle, om mit aktive liv, kunne være farligt for min graviditet.

Heldigvis har de fagfolk jeg har mødt, kun bekræftet mig i, at det var sundt.

Min krop har også bekræftet det, ved at jeg i min graviditet generelt har haft det godt, og har haft god bevægelighed.

Her som højgravid, føler jeg mig slet ikke "højgravid" - det til trods for min alder på 37 år.

Jeg er ikke i tvivl om, at jeg kan takke min aktive livstil for det og er taknemmelig for, at det har været muligt for mig, at fortsætte igennem hele min graviditet."

 

Hos MorsKrop gør vi os umage med at aflive myter og opfordrer alle gravide til at fortsætte med deres træning, selvom de er blevet gravide. Du kan læse mere mere om Graviditet og træning her!

Grith har suppleret sin træning med vores FIT til fødsel hold, som du kan læse mere om her.

Kommentar(er)

Ingen kommentarer tilføjet endnu, brug formularen herunder og vær den første.

Tilføj kommentar

12 ugers online træningsprogram

- få sprød bækkenbund og stærk mor-krop!

12 ugers online genoptræningsprogram til dig, der vil have fladere mave, tørre trusser og vil være fri for smerter, der forhindrer dig i alt fra løbeture til at bære dit barn eller sex med din partner.

Er det her dig?

ReFIT online

Få gratis “Mine 5 bedste tricks til en velfungerende bækkenbund”

Du bliver samtidig skrevet op til mit nyhedsbrev.
Bare rolig! Ingen spam.
Kun underholdende nyhedsbreve fyldt med tips og gode råd til dig og din krop, hvad enten du er gravid eller har født for mange år siden:)