Mine graviditeter og MorsKrops fødsel

19-apr-2018 af Kate Gallagher Hansen | 0 kommentar(er)

Hvorfor blive GynObs fysioterapeut?

Som jeg har skrevet i om morskrop, så har jeg været så heldige at have 2 graviditeter - og endda 2 meget forskellige graviditeter.  Den første var, som jeg vil tænke, at der menes med ”efter bogen”, men den anden mere hensigtsmæssig.

Min første graviditet

I min første graviditet holdte jeg mig i gang. Jeg trænede i træningscenter, lavede en masse maveøvelser, gik til gravidyoga, svømmede og arbejdede indtil jeg gik fra på barsel. Jeg passede på med de søde sager indtil til sidst og ja – jeg elskede bare min graviditet! Jeg glædede mig som en sindssyg til fødslen, som blev den mest fantastiske oplevelse nogensinde! Jeg fødte i vand og alt gik fuldstændig efter mit hoved!

Jeg prøvede stille og roligt at komme i form igen efter min graviditet. Da min ældste var 15 måneder, blev jeg dog gravid igen. Inden da deltog jeg i et motionsløb. Det gik super godt! Min bedste tid nogensinde.

Efter jeg var kommet i mål opdagede jeg til min skræk, at mine bukser var våde - og det var ikke sved! WHAT!! Jeg havde givet den så meget gas undervejs, at jeg ikke havde bemærket, hvad der foregik down there. Yeiks, tænkte jeg! Det skal dælme være løgn! Hvordan kan man tisse, og endda så meget, i bukserne uden at opdage det?

Jeg greb det selvfølgelig an på en måde man nok normalt ikke ville gøre. Jeg tog uddannelsen som GynObs fysioterapeut. En ekstra uddannelse indenfor gynækologi, obstetrik og arbejdet med gravide, samt efterfødselsproblematikker, som vi behandler i klinikken, herunder med fokus på bækkenbunden. 

Brugbar viden i en graviditet

Det gik op for mig, at jeg nok havde taget lidt skade af noget af den træning jeg havde lavet under min første graviditet. For uden at ane det, så havde jeg med sikkerhed lavet for mange uhensigtsmæssige maveøvelser og derfor skadet både mine mavemuskler og mit bækkebund.

Min anden graviditet

Min anden graviditet gik derfor heller ikke helt som den første. Jeg var lav på energi og med en 1½-årig ved siden af en ny graviditet var der ikke særlig meget overskud til motion. Jeg havde et nyt job som lå 40km. hjemmefra. Jeg havde tilligemed en del plukkeveer og en svækket bækkenbund, som jeg ihærdigt arbejde på at få i orden. Alt dette gjorde, at jeg ikke kunne være lige så aktiv som tidligere.
Så da lillesøster kom til verden (også en vandfødsel – det kan virkelig anbefales) besluttede jeg mig for, at gøre noget ved den ide jeg længe havde gået med. Nemlig at oprette et efterfødselshold – med fokus det rette sted!


Jeg kunne fornemme, at der virkelig var brug for, at få brudt de tabuer, som fx. nedsunket underliv, der med sikkerhed opstår, når man gennemgår rejsen mod at blive mor. Der sker bare så sindssygt mange forandringer med sin krop gennem en 40 uger lang graviditet.

Morskrop.dk

Mine egne graviditeter og pinlige oplevelser er derfor grunden til, at jeg startede Morskrop. Der er siden opstarten med BarnevognsCross kommet 5 andre hold til. I LOVE THEM ALL<3
P.s. Jeg tisser derfor heldigvis ikke i bukserne mere ;)

Lad mig hjælpe dig, så du ikke også skal løbe glad i mål og opdage at den varme følelse pludselig forsvinder meget hurtigt ;-)

Følg med på min blog eller sign up (scroll lidt ned på forsiden) til vores nyhedsbrev (+ få en gratis e-bog), hvis du vil have flere sjove hverdagshistorier eller nyttige råd.

Kommentar(er)

Ingen kommentarer tilføjet endnu, brug formularen herunder og vær den første.

Tilføj kommentar

Sprød bækkenbund og stærk mor-krop!

12 ugers online genoptræningsprogram til dig, der vil have fladere mave, tørre trusser og vil være fri for smerter, der forhindrer dig i alt fra løbeture til at bære dit barn eller sex med din partner.

Er det her dig?

ReFIT online

Få gratis “Mine 5 bedste tricks til en velfungerende bækkenbund”

Du bliver samtidig skrevet op til mit nyhedsbrev.
Bare rolig! Ingen spam.
Kun underholdende nyhedsbreve fyldt med tips og gode råd til dig og din krop, hvad enten du er gravid eller har født for mange år siden:)